Helgen

I fredags hade jag och Sara vår första lektion med barnen, som vi själv höll i. Ruth, läraren som vanligtvis har nursery, var med KG, för att KG läraren har slutat komma. Eftersom vi inte hade hunnit planera något och man vetinte på vilken nivå de är så, så blev det mest att vi gjorde sådana övningar som vi hade sett att lärarna här gjorde. Men idag, så ska jag och Sara sätta oss ner och planera. Så vi är väl förberedda.

Igår var jag och Sara i Accra, vi åkte till Accra Mall. Ett köpcenter i Accra, ungefär lika stort som Väsby Centrum, hahaha. Där finns det massa västerländska grejer. Kändes konstigt att vara där, kändes nästan som hemma, gå runt i köpcentrum som hade AC. Så skönt, det var svalt. Vi gick till en bokhandel och kollade runt, Sara köpte en bok, jag hittade ingen. Sen gick vi runt och kollade på lite allt möjligt. Gick in på en supermarket och köpte kitkat (mums!) och lite andra saker, som är svåra att hitta här annars.  Åt lunch där också, jag tog grillad kyckling med pommes frites, det var jättegott! Hemma på Cosmic äter vi ju annars bara vegetariskt. En komisk grej…När vi skulle åka till centrala Accra igen så skulle vi ta en tro-tro till tema station (ett ställe i Accra), och vi frågade tro-tro maten (Mate, är han som får in folk, säger vart den ska) om den gick till Tema station och han sa ja, så vi hoppade på. När den kom fram så tänkte vi… hmm det här känner inte jag igen? Vad skumt. Så vi frågade människorna där hur vi kom till Art’s Centre, och de sa: Nej, här i Tema finns det inget Art’s Centre, det ligger i Accra. Vi: Är vi inte i Accra, Tema station?! Och nej det var vi tydligen inte. För vi hade tagit tro-tro åt fel håll så vi kom till en stad/område som hette Tema. Så klantigt av oss! Men vi tog en tro-tro till Tema station, och hamnade rätt, och gick till Art’s Centre och köpte lite grejer.

Note to self: Tänk två gånger innan du hoppar in i en tro-tro :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0